2010. jún. 15.

A buszbaleset és a versenyképesség

Az Index által közölt tényeket nem lehet másképpen minősíteni, mint „Halált okozó, foglalkoztatás körében elkövetett veszélyeztetés”-t. Azt, hogy a munkáltató a konkrét esetben sértett-e munkajogot, bíróságnak kell eldöntenie. Ha nem, mert mindez belefér a magyar munkajogba, akkor maga a jogalkotó a fent említett bűncselekmény elkövetője. Arról nem szólva, hogy az ilyen állapotban vezető sofőrrel bármikor ütközhet más, vétlen járművel, ami már közveszély.

Egy kis számolás: Kb. éjjel 1-kor ébresztő, 2.5 óra út a munkahelyre, ott robot 4.20-tól du. 1/2 4-ig (bő 11 órás munkaidő, a sofőr kaphatott talán 1 óra „kedvezményt”), hazaérés jó esetben este 6-kor. Majd megint ébresztő éjjel 1-kor. Ez kerek 7 óra idő vacsorára, családra, pihenésre és mindez nem éppen menedzser-fizetésekért.

Ezt nem lehet „az elhunytak családjainak valamilyen formában történő támogatásával” kipipálni.

Ez maga a „harmadik világ”, ez a versenyképesség a magyar valóságban. Meg a „mobilitás” és a „munkavállalói rugalmasság” európai uniós elveinek gyakorlati érvényesülése a magyar „kis- és középvállalkozások” nagyobb dicsőségére.

Forrás: http://index.hu/bulvar/2010/06/12/napi_260_kilometert_ingaztak_a_szerdai…

Van-e morális alapja egy olyan társadalomnak, amelyben ezek a viszonyok a „mindennapi normális” események részei, mások genocídiumairól beszélni ? Eljut-e az Európai Bizottság elnökének tudatáig, hogy miről beszél, amikor versenyképességről és rugalmasságról fecseg és ennek hiányát kárhoztatja, mint Európa „lemaradásának” okát ?

Napi 260 kilométert ingáztak a szerdai tragédia áldozatai

* Index

2010. június 12.

A korábbi információkkal ellentétben nem Szarvason, hanem Szeged-Szentmihályon dolgozott az a hét ember, aki szerda este egy kisbuszban vesztette életét Szentes közelében, a 45-ős főúton.

A szeged-szentmihályi baromfi-feldolgozóban dolgoztak a szerdai busztragédia mezőtúri áldozatai, írja [1] a Délmagyarország

Az öt nő és két férfi másfél éve járt a 130 kilométerre lévő Mezőtúrról Szentmihályra dolgozni; a műszak 4:20-kor kezdődött - ezért mindig hajnali fél 2-kor indultak - és délután fél 4-ig tartott. A sofőrök előbb hagyhatták abba a munkát, hogy pihenjenek a hosszú út előtt.

Pénteken az elhunyt munkatársak emlékére mécseseket gyújtottak az üzemben. A baromfi-feldolgozó vezetője elmondta, az elhunytak családjait valamilyen formában a jövőben mindenképpen támogatni akarják.

A kisbusz a borsodi árvíz elleni védekezésben résztvevő rendőröket szállító autóbusszal ütközött össze. [2] A karambolban heten meghaltak, egy 56 éves mezőtúri nőt súlyos, életveszélyes sérülésekkel szállítottak kórházba. A buszon utazó 37 rendőr közül hét könnyebben, egy súlyosan megsérült.

Mazsolázz a régebbi hírek között!